Distriktsrepresentanten

17 000 kr

Så mycket kostar det att täcka över och sätta en tapp vid en befintlig vattenkälla. Dessa källor riskerar annars att bli lortiga dypölar. Tack vare övertäckning kan de hållas rena och förse hundratals familjer med friskt vatten.

I varje Rotarydistrikt finns en eller flera distriktsrepresentanter som på olika sätt kan stödja distriktet och klubbarna som vill engagera sig till förmån för Rotary Doctors.

Det viktigast uppgiften för distriktsrepresentanten är att uppmana alla klubbar att ha en ambassadör i klubben för Rotary Doctors. Skicka informationen Rotary Doctors  kansliet för att komma med på utskickslistan för månadsbrev om Rotary Doctors verksamhet: info@rotarydoctors.se

Läs gärna om hur vi hanterar personuppgifter genom att: Klicka här.

Distriktsrepresentanten är också en tillgång vid planeringen och genomförande av distriktskonferenser eller PETS för att där kunna informera om Rotarys Doctors och verksamheten. Det borde finnas plats på programmet för information om verksamheten och/eller en utställning om verksamheten, material kan fås från kansliet.

Titta gärna på sidorna ”Presentera Rotary Doctors i klubben” och ”Klubbaktiviteter” för att få idéer om hur man kan stödja klubbarna. Vi vill också gärna skriva på Facebook om vad klubbarna gör, så skicka in information till oss: info@rotarydoctors.se.

Vi välkomnar också förslag till utmärkelsen ”Rotary Doctor Fellow” som du kan läsa om på en av sidorna under ”Bra att veta”. Rotary Doctors Fellow.

För senaste Nytt från Rotary Doctors  gå till sidan: Nyhetsbrev

Aktuell lista med distriktens representanter

Powerpoint visad på möte med distriktsrepresentanter 6 feb 2024:
Film med powerpoint och föredrag där Karin berättar, finns på youtube: https://youtu.be/NizBMpyQkwM
Endast powerpointen (inget ljud), sparad som PDF: Info och D-möte feb 24