Konsert i Karlshamn

Karlshamn Rotaryklubb – Välgörenhetskonsert till förmån för Rotary Doctors

Karlshamn gör skillnad!

Fredagen den 10 november arrangerade Karlshamn Rotaryklubb en välgörenhetskonsert på Karlshamns Stadsteater där allt överskott gick till Rotary Doctors. Arrangemanget var ett av många som klubben genomför i enlighet med Rotarys grundidé att eldsjälar från olika yrkesgrupper tillsammans bidrar till fred och en bättre värld.

Vi värderar Rotary Doctors och deras arbete mycket högt, och det är en organisation som verkligen räddar liv. Välgörenhetskonserten är en av många insatser vi gör, säger Camilia Qvist, President i Karlshamn Rotaryklubb.

Camilia Qvist President i Karlshamn RK tillsammans med DG i 2400 Gun Klevås

Camilia Qvist President i Karlshamn RK tillsammans med DG i 2400 Gun Klevås. Foto: Karlshamns Rotaryklubb

SVERIGES MEST KÄNDA A CAPPELLA-BAND PROS & CONS KOM TILL KARLSHAMN

Kvällen inleddes med ett lokalt förband, a cappella-ensemblen About Sally från Blekinge, som gav publiken en härlig blandning av musik arrangerad i egen tappning. En viktig parameter för tjejerna i gruppen är att musiken de ska framföra har ett bra budskap. Kvällens spelning hade ett tydligt budskap – de älskar att sjunga och interagera med sin publik!

Därefter släcktes Stadsteaterns salong ner och ur mörkret steg ett mäktigt arrangemang av ’Ack Värmeland du sköna’ när Pros & Cons äntrade scenen. Besökarnas engagemang ökade med stigande ljudnivå.

En varierande blandning av musik helt i eget arrangemang genomfördes under kvällen. Allt från sånger ur den stora svenska låtskatten till moderna slagdängor. Uppmärksammas bör deras egen tolkning av Loreens vinnarlåt  ’Euphoria’, som framfördes minst lite engagerat och proffsigt som när Pros & Cons medverkade i Eurovision Song Contest i Malmö för några år sedan.

Lundabaserade Pros & Cons är ett av Sveriges, för att inte säga värdens, bästa a cappella-band!

Välgörenhetskonserten genomfördes i två akter och i pausen serverades tappas med smaker från Blekinge av Whiteguide-restaurangen Gourmet Grön i Karlhamn. Besökarna lät sig väl smaka och i minglet hördes många uppskattande ord om konsertens musik.DSC_6631_preview

Vi är mycket glada att så många ville komma till Stadsteatern och under en trevlig kväll tillsammans göra skillnad! Nu ska vi räkna samman intäkterna och överlämna till Rotary Doctors så att de kan rädda fler liv, avslutar Camilia Qvist den lyckade kvällen.

ETT STORT TACK TILL ALLA BESÖKARE OCH VÅRA SPONSORER
FÖR ATT VI KUNDE GENOMFÖRA VÄLGÖRENHETSKONSERTEN!

/Camilia Qvist, President 2017-2018 Karlshamns Rotaryklubb