Abbarock i Nässjö

St:Olofs Brasskvintett med Johan Stengård och Per-Åke Wennerberg

Årets traditionella Rotarykonsert i Nässjö söndagen den 12 oktober, anordnad till förmån för Rotarys Läkarbank, hade ABBA tema. Konsertmästaren Per-Åke Wennerberg, som lett samtliga konserter som Nässjö Rotaryklubb arrangerat sedan år 2000, hade den rollen även i år. Han uppträde tillsammans med Johan Stengård, saxofonist som spelat med ABBA, St:Olofs brasskvintett och kammarkören Voces. Eldsjälen i Nässjö Rotaryklubb, Gösta Spångby, som koordinerar och leder planeringen inför konserterna hade i år igen lyckats skapa en fin konsert med mycket publik i missionskyrkan och med stort stöd från sponsorer. Sven-Åke Hedström, före detta ordförande i Läkarbanken samt mångårig jeepläkare berättade om verksamheten i Kenya. Rotaryklubben kommer som ett resultat av konserten att kunna skänka cirka 80 000 kronor till Rotarys Läkarbank. Kvällen fylldes av många välkända ABBA låtar och publiken fick också höra Johan Stengård berätta många ABBA historier.