Åhus går för vatten

ÅhusDen 17 maj gick Åhusborna man ur huse för att gå för vatten! En dag fylld med aktiviteter anordnades av Åhus Rotaryklubb. Klubben hade mobiliserat butiker att ha öppet och olika klubbar och föreningar att ordna aktiviteter längs med den tipspromenad som Rotaryklubben själv anordnade i Åhus. ICA butiken hade fiskdamm, golfklubben putt-tävlingen på en liten gräsmatta på en refug, polisen hade Öppet Hus, scouterna korvgrillning och man kunde pröva att paddla kanot i hamnen. Dessutom fick deltagare i tipspromenaden rabatt på restauranger eller caféer under dagen. På eftermiddagen anordnas dessutom en konsert i Mariakyrkan med kända operaartister. Arrangemanget hade sponsrats av det lokala näringslivet som verkar ha ställt upp mangrant.
Genom dagens alla aktiviteter samlade Rotaryklubben in över 100 000 kronor som skall användas till vattenprojekt i Kenya som kommer att genomföras av Läkarbanken. En brunn har redan påbörjats.

Här har klubben dokumenterat sitt arbete i tre power-point presentationer:
En om sponsorer och förberedelser: We Aim for Water 20150517 part 1

En om tipspromenaden: We Aim for Water 20150517 part 2