Distrikt 2390 skänker 25 000 till Läkarbanken

Distrikt 2390 gåvaVid Rotarys Läkarbanks senaste styrelsesammanträde den 2 december fick Läkarbanken ta emot 25 000 kronor av distrikt 2390 med anledning av Läkarbankens 25 års jubileum. Gåvan överlämnades av distriktsguvernören Birgitta Arnving Friberg till ordförande i Läkarbanken Sven-Åke Hedström (till vänster).
Vid mötet behandlade styrelsen bland annat årsredovisningen med bokslutet och revisorn tillstyrkte rapporten. Den nya verksamheten som startats i Kisima diskuterades. De två läkarna som varit i området rapporterade till styrelsen om sina erfarenheter. Läs mer på sidan: Ny verksamhet norr om Mount Kenya.
Styrelsen uttryckte också sin uppskattning för alla klubbar och distrikt som stött verksamheten under det senaste året. 25 års jubileet har skapat ett stort intresse för Läkarbankens verksamhet i många Rotaryklubbar. Informationsarbetet och kontakterna med distrikt och klubbar är mycket viktiga för verksamheten och styrelsen diskuterade olika sätt att fortsätta och förbättra detta arbete.