Styrelsemöte för Rotarys Läkarbank

Rotarys Läkarbanks styrelse möttes den 5 mars i Jönköping för ett ordinarie möte. Den främsta frågan var rapporten från Framtidsmötet vilken styrelsen ställde sig bakom och begärde att Margareta Wargelius och Karin Håkansson skull utarbeta en prioriteringsplan för de frågor som kommit upp och stödde förslaget att vissa frågor skulle tas upp vid Läkarmötet.

Den nya planerade hemsidan på nätet presenterades, behov av annat informationsmaterial diskuteras och en mindre arbetsgrupp kommer att besluta om detta i början av april.

Information gavs om verksamheten i Kenya; om utbildningen in Homa Bay; om Öron-Näsa-Hals teamet som just har varit i Kenya; om avvecklingen av verksamheten vid Garissa sjukhuset.

Styrelsen godkände de nya stadgarna och beslutade att sända dem för registrering till Länsstyrelsen. Dessutom godkändes förslaget till ett avtal med Skandinaviska Läkarbanken.