BLI MÅNADSGIVARE!

Stöd en bra verksamhet som når ut till de med stora behov! Anmäl dig här: Ge en gåva – Rotary Doctors Sweden
Rotary Doctors Sweden genomför varje år många olika projekt:
 Vattenprojekt som ger hushåll rent vatten. Kvinnorna slipper långa vandringar med tunga vattenhinkar. Hygienen förbättras och diarrésjukdomar minskar.
 Utbildning och mobilisering av bybor att lära sig om kvinnors rätt till hälsa, för att stoppa könsstympning, barnäktenskap och tonårsgraviditeter.
 Medverkan vid 1 000-tals vaccinationer av barn mot mässling, polio, difteri mm.
 Familjeplaneringsinsatser, där bl. a. kvinnor får preventivmedel.
 Stöd till familjer att bygga egna latriner för förbättrad hälsa.
 Utskicka av läkare/tandläkare och annan sjukvårdspersonal för att stödja samarbetssjukhus/vårdcentraler att förbättra sin vård.

Om du vill se en liten presentation av organisationen: Klicka här.
Stefan Knutsson, guvernör i 2390, berättar om varför han är månadsgivare för Rotary Doctors: Klicka här.

Rotary Doctors har ett 90-konto under Svensk Insamlingskontroll med möjlighet till skattereduktion. 200: -/månad i ett år ger 600: – tillbaka på skatten.

Varje bidrag är viktigt! Som månadsgivare stödjer du utvecklingen av alla de insatser som beskrivs här.

Vi är ca 20 000 rotarianer i Sverige av vilka ett 90-tal är månadsgivare idag!
Anmäl dig som Månadsgivare på Ge en gåva – Rotary Doctors Sweden