Vatten, rent vatten

De flesta vattenprojekt som Rotary Doctors genomför i Kenya blir verklighet genom att Rotaryklubbar sponsrar sin egen brunn eller källa. Här nedan en artikel om Gefle-Valbo Rotaryklubb som samlar ihop pengar till en brunn.

Rotary Doctors samarbetar också med Vatten åt Alla, en organisation inom Atlas Copcos personal som samlar ihop pengar till olika vattenprojekt. Här kan du läsa deras tidning, speciellt nummer två 2020 innehåller mycket information om Rotary Doctors källor som byggts genom ett samarbete mellan Åhus Rotaryklubb och Vatten åt Alla. Även nummer 3 innehåller information om en brunn byggd av Rotary Doctors finansierad av Vatten åt Alla: VåA-bladet nr2 2020 (webb)  , VåA-bladet nr 3 2020 (webb)