Rotary Doctors 30 år

Under 30 år har Rotary Doctors Sweden (Rotarys Läkarbank) bidragit till en bättre hälsa för utsatta människor i främst Kenyas otillgängliga områden. Journalisten Lars Braw startade organisationen 1998 genom ett upprop till Rotaryklubbar i Sverige. Nu gör vi samma sak under detta året!

Jubileumsåret kommer vi att uppmärksamma genom att varje kvartal göra ett upprop till Rotaryklubbarna i Sverige om stöd till Rotary Doctors verksamhet. Varje klubb kommer att få information om ett eller två verksamhetsområden och konkret feedback om hur insamlade medel används.

Under första kvartalet handlar det om stöd till malariatester och malariamedicin till 4 000 patienter, ca 61 000 kr samt myggnät för att förebygga malaria, myggnät till 1 000 familjer, ca 30 000 kr.
Läs mer: Klicka här.