Betala en extra lunch vid nästa Rotarymöte

September är månaden före majsskörden i de områden i Kenya där Läkarbanken arbetar. Då är det ont om mat och våra läkare ser flera undernärda och sjuka barn än vanligt. Barnen får fler infektioner och blir sjukare än vanligt i t.ex. malaria när de är undernärda och läkarna delar ut extra mycket gröt till de som behöver. Läs gärna månadsbrevet om vad jeepläkarna ser: Klicka här.

75 kr kostar malariatest och medicin för ett sjukt barn.mammor-vantar-pa-jeepdoktorn-vid-endebess-jeeplinje-web
80 kr antibiotika till 10 barn som har luftvägsinfektion.

90 kr babygröt till ett undernärt barn i fyra veckor.

Upprop:
Erbjud Rotarymedlemmarna i din klubb att skänka summan för en extra Rotarylunch till Läkarbanken för att stötta de utsatta barnen som jeepläkarna möter.

Informera Rotarymedlemmarna:
– Kan presidenten skicka ut ett mail till alla klubbmedlemmar? Använd texten här ovan, och lägg till hur man kan betala, t.ex. med SWISH 123 288 83 52, eller kontant på klubbmötet. Eller ladda ner detta word dokument från vilket du kan kopiera texten: betala-for-en-extra-lunch-till-rotarys-lakarbank
Och/eller:
– Föreslå det på ett klubbmöte, samla in kontanter och dela ut SWISH numret. Här finns ett dokument med SWISH numret som du kan kopiera och klippa upp i små lappar: swish-till-rotarys-lakarbank

Medlemmar kan SWISHA betalningen till: 123 288 83 52, eller kontanter kan sättas in på bankgiro 900-4722 eller plusgiro 900472-2.