Rotary Doctors – filmer

NY FILM – En presentation av Rotary Doctors fyra verksamhetsgrenar i Kenya på tre minuter, producerad september 2023. Se den:

Om du är intresserad av klubbprojekt/byprojekt så genom Rotary Doctors så titta på denna filmen:

En film om Dagen mot könsstympning i North Pokot, en beskrivning och intervjuer från manifestationen den 6 februari 2024 med Rotary Doctors For-Change grupper i Lopet, Kasie och Wasat.

En powerpoint presentation med förklarade tal om förändringar som kommer inom Rotary Doctors under 2024:

En ung elev berättar om vilken nytta en brunn gör. Brunnen byggdes 2016 och finansierades av Åhus-, Åhus-Kristianstads Rotaryklubbar och Water for All.

Två små filmer som Rotary Dotors koordinatorer gjort i Kenya under våren 2020:

I denna korta film gjord 202 vänder sig Jacinta till Kalmar Norra Rotaryklubb när hon besöker en källa som de har täckt ett år tidigare:

Äldre filmer

Foto: Jacob Opondo Odwor

Rotarys Doctors generella verksamhet presenteras i en  film, som är gjord i september 2015. Den visar jeepläkarverksamheten, vattenprojekt, utbildning och tandvårdsverksamheten. Den är 13 min lång och visar den verksamhet som gjordes då. Klicka här för att se filmen.

En äldre film gjordes 2012 om vardagen tillsammans med jeepläkaren Hans Danielsson. Den filmen är gjord av Erik Danielsson, Remus Production.Se filmen genom att klicka här.

På Youtube finns också en film gjort 2010 där flera av de som var involverade i verksamheten berättar om varför den behövs och hur den fungerar. Filmen är gjord av Christer Dahlskog, Åsa Maria Bengtsson och Thore Soneson.
Se filmen genom att  klicka här.